Panouri imense, afise si publicitate in mass-media sint doar citeva dintre mijloacele prin care partidele si-au facut campanie electorala. Totul a costat bani grei, suma finala depasind se pare 11,5 miliarde de lei. Cu alte cuvinte, partidele au avut la dispozitie aproape 400 de milioane de lei pe fiecare zi de campanie.
PSD, formatiunea care a cheltuit cel mai mult, conduce detasat in acest top. Filiala pastorita de Ioan Solcanu a pus la bataie, potrivit unor surse, aproximativ 6 miliarde, desi sefii partidului se codesc sa dea cifra exacta a cheltuielilor.
Contactat de „Jurnalul de Est“, Solcanu ne-a indrumat catre mandatarul financiar al organizatiei, Iosub Alexandru, cel care s-a ocupat cu „finantele“ partidului. Numai ca domnul Iosub a evitat diplomatic sa prezinte sumele cheltuite, invocind faptul ca nu are mandatul PSD sa acorde interviuri.
„Tot ce a folosit PSD in campanie – afise, publicitate in ziare – are acoperire. In plus, nu am depasit limitele plafonului maxim. Atit pot sa va spun“, ne-a declarat Iosub Alexandru, care a recunoscut ca situatia exacta a fost depusa la Curtea de Conturi.
El a precizat ca daca va primi dezlegare de la sefii sai ierarhici, va accepta totusi sa dezvaluie suma cheltuita de PSD.
PD – cheltuieli de peste 100.000 $
La democrati, lucrurile sint ceva mai transparente. „Am angajat cheltuieli de 3,467 miliarde de lei, insa le vom plati esalonat, de la caz la caz, in citeva luni. Pe perioada campaniei, donatiile primite de PD s-au ridicat la 244 de milioane, iar veniturile obtinute din donatii inainte si dupa campanie sint de 644 de milioane“, a spus Cirlan.
El afirma ca, in comparatie cu PSD, democratii au avut in campanie o vizibilitate de trei ori mai mica. „Noi aveam cite un colt de pagina in ziare, iar PSD pagini intregi“, sustine Cirlan. El adauga ca