De altfel, relatia PSD cu presa este, in acest moment, un drum cu doua sensuri.
Declaratiile de intentie ale liderilor pesedisti, pline de trimiteri la transparenta, se bat cap in cap cu refularile impotriva presei “incomode” ale acelorasi sefi pesedisti. Nastase le-a adresat, de curind, liderilor PSD un indemn la prudenta in dialogul cu anumite ziare, “Evenimentul zilei” fiind singurul nominalizat.
Cine si citi bani primeste de la guvern pentru publicitate si, mai ales, daca primeste, este o chestiune care depinde exclusiv de premierul Nastase.
Conform unui document cu antetul Secretariatului General al Guvernului, semnat de seful acestei institutii, Eugen Bejinariu, si clasificat drept “secret de serviciu”, “toate ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale, precum si institutiile sau agentii economici aflati in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea acestora vor incheia contracte
de publicitate pentru anul 2004 numai dupa prezentarea bugetelor aferente si a contractelor corespunzatoare in vederea obtinerii acordului prealabil al domnului Adrian Nastase, Primul Ministru al Romaniei”.
Nu este clar de ce trebuie ca alegerea unei institutii de presa sau a alteia pentru a primi contracte de publicitate de la ministere sau diverse agentii guvernamentale trebuie sa fie supervizata de Adrian Nastase. De asemenea, se pune intrebarea care sint criteriile dupa care ministerele isi aleg “musteriii” catre care arunca bani din bugetul de stat.
Seful Secretariatului General al Guvernului, Eugen Bejinariu, a refuzat, ieri, sa ne raspunda telefonic la aceste intrebari, cerindu-ne sa i le trimitem prin fax pentru a ne oferi detaliile cerute in termenul legal, care este de la 10 la 30 de zile.
Jonathan Scheele, reprezentantul UE in Romania, a criticat, recent, “dependenta de pub