Hotelul Sheraton din Cracovia, detinut de Starwood Hotels&Resorts, este al doilea hotel din Europa care adopta tehnologia revolutionara numita "telefonie IP", si primul din lume care foloseste terminale inteligente cu touchscreen color. Contractul valoreaza 500.000 de dolari, iar providerii sunt liderul mondial in echipamente de retea pentru Internet, Cisco Systems, si companiile NextiraOne si Nevotek.
Tocmai ati ajuns in camera de hotel. Bagajele sunt inca nedesfacute si imprastiate prin toata camera. Ati vrea sa trimiteti un e-mail familiei sa le spuneti ca ati ajuns cu bine, dar geanta cu laptopul este ingropata cine stie pe unde. Nici o problema: pe birou va asteapta noul telefon cu tehnologie IP al firmei Cisco. Printre multe altele, stie sa trimita si e-mailuri.
O astfel de experienta este accesibila oaspetilor hotelului de cinci stele Sheraton deschis recent la Cracovia, in Polonia. Cisco Systems si compania NextiraOne au implementat o retea de comunicatie bazata pe Internet Protocol (IP), tehnologia pe care functioneaza si reteaua mondiala de computere, Internetul. Hotelul ofera oaspetilor sai un pachet complet de servicii de voce si date, direct in camerele lor, folosind o singura infrastructura, mai eficienta si mai ieftin de intretinut. O retea de acest tip nu mai exista, in industria hoteliera europeana, decat la hotelul Crowne Plaza din Dublin, Irlanda.
"Telefonia IP a incetat sa mai fie doar un experiment", spune Dariusz Chwiejczak, manager general al Cisco Polonia. Tot mai multe proiecte pilot, care au succes, au inceput sa fie introduse de catre companii, a adaugat el. Spre exemplu, producatorul de masini Toyota a adoptat telefonia IP in cadrul filialei sale poloneze, fiind vorba de primul program de acest gen incercat de Toyota la nivel global, a mai spus managerul general al Cisco Polonia.