La ce bun inca un simpozion de sculptura, iata o intrebare la urma urmei legitima cand au trecut mai mult de 30 de ani de cand la Magura Buzaului se inaugura primul simpozion de sculptura in aer liber din Romania. Cu un oarecare decalaj fata de evenimente artistice similare aparute in Europa de vest putin dupa 1950, taberele de sculptura au proliferat si la noi, aclimatizand un tip de activitate artistica, dintre multele pe care modernitatea le-a inventat si exersat, care-l scotea pe artist din atelier pentru a-l reintegra comunitatii, fie ea cel putin aceea restransa, de breasla, daca nu si unora mai cuprinzatoare. Astazi, programe de tip AiR (Artists in Residence), preiau aceeasi idee la nivelul unor forme si tehnologii diferite de expresie artistica.
Model de manifestare artistica deja clasicizat, taberele de sculptura in aer liber continua sa atraga artisti, de la proaspeti absolventi ai academiilor de arta la consacrati si sa fie un teritoriu al investigatiei artistice, care merge de la simplul exercitiu de constructie spatiala pana la experimentul autentic creator.
In perioada iuni-iulie 2004, a avut loc la Bistra Muresului simpozionul de sculptura in lemn "Ion Vlasiu", organizat de sculptorul Simion Moldovan, deja versat in organizarea unor astfel de manifestari al caror initiator a fost in anii trecuti la Reghin. Impreuna cu el - alti cinci sculptori de la Sibiu, Bucuresti, Targu-Jiu si Targu-Mures au cautionat cu prezenta si experienta lor aceasta actiune. De la sinteze abstracte si semnificatii generice la savoarea concretului si particularitatea figuratiei, cele sase sculpturi cioplite la Bistra Muresului ai caror autori se numesc Mara Valceanu, Paul Popescu, Florin Strejac, Dumitru Cozma, Septimiu Enghis, Simion Moldovan, dovedesc cata diversitate incape in expresia artistica, chiar si atunci cand datele tehnice sunt in