Graficul pesedist arata ca in aceasta etapa finala se va ajunge in 4 septembrie, in conditiile in care alegerile interne se vor tine pe 28 august.
Cea mai interesanta parte a metodologiei privind alegerile preliminare din PSD - document din care am prezentat, ieri, in exclusivitate, capitolul de interdictii - se refera la campania electorala interna si felul in care partidul lui Adrian Nastase vrea sa atraga atentia asupra sa, folosind presa. Marea lansare a evenimentului, programata pentru 28 iulie, a fost gandita in doua variante.
Una mai somptuoasa, care sa tina o zi intreaga, la care sa participe circa 500 de persoane, cu presa din toata tara, si alta constand in mai multe lansari simultane, probabil in 5-6 orase. Problema partidului este ca nu are atatea cadre care sa explice ziaristilor cum e cu preliminariile.
De altfel, persoana "toba de carte" care va sti totul despre acest tip de alegeri are numele de cod "Specialistul", folosit pe tot parcursul metodologiei. Grija PSD este ca ziaristii sa inteleaga cum e cu alegerile interne.
De aceea, presa va fi seminarizata si "cine stie, castiga", caci partidul de guvernamant vrea sa faca un concurs cu premii la finalul mesei rotunde, astfel incat ziaristul care da raspunsul cel mai bun sa plece cu o jucarioara acasa.
Pentru ca metoda nu tine si la "seniori", autorii materialului propun ca directorii de ziare sa fie invitati la o cina tematica, avand ca subiect "alegerile preliminare din PSD". Campania electorala interna va tine 21 de zile si va fi, in miniatura, o replica a celei nationale.
Candidatii au un plafon al bugetului de campanie, stabilit la 1000 de euro, iar cei fara mijloace financiare sunt ajutati de partid. Pentru bani, candidatii trebuie sa aduca chitante justificative, supuse controlului intern. Pesedistii nu au voie sa-si faca publ