Poluarea fonica este inamicul nr. 1 al turistilor aflati pe Litoral. Daca romanii se mai impaca la gandul ca trebuie sa se odihneasca in urletul manelelor, strainii nu pricep de ce trebuie sa suporte, pe banii lor, un asa tratament.
Reprezentantii tour-operatorilor straini de pe piata turistica internationala Tui, Neckermann si ITS au pus ieri pe tapet problemele principale care stau in calea unei relatii fericite turisti-turism. Dupa galagia insuportabila ce le face noptile un chin, turistii mai sunt deranjati de mizeria din statiuni, de prezenta maidanezilor si de starea plajelor.
Nu a lipsit la inventar nici escrocheria celor care inchiriaza la negru umbrelute si sezlonguri, accesorii taxate dublu, daca turistul pleaca de pe plaja si se intoarce dupa masa de pranz. Problema personalului din turism, slab pregatit si fara cunostinte de limbi straine, este un alt impediment pentru cei care vor sa ne viziteze tara.
In plus, promovarea internationala a Romaniei este "mereu surprinzatoare": seful ITS a sunat timp de 3 saptamani la biroul din Berlin al Ministerului Turismului si nu i-a raspuns decat un ton de fax. Cand s-a deplasat personal la sediul reprezentantei romane, tot ce a gasit a fost un lacat pe usa. "Pe piata germana nu se pot face promisiuni desarte.
Turistii trebuie sa stie exact conditiile in care isi vor petrece sejurul. Degeaba ii aducem in extrasezon, daca nu gasesc nimic deschis in statiuni, agrementul este mort, iar traseele turistice sunt lasate in paragina", s-au plans tour-operatorii romani. Un singur lucru este, totusi, mai rau chiar decat realitatea din Romania: faima tarii noastre in lume.
Secretarul de stat Nicu Radulescu, seful Autoritatii Nationale pentru Turism, i-a ascultat pe nemti si pe partenerii lor de la agentiile de turism din Constanta si le-a dat dreptate. El a promis ca va