Chiar daca, initial, retragerea companiei TAROM, petrecuta in urma cu trei ani, a fost considerata "o lovitura sub centura"pentru Aeroportul Baneasa, in timp, activitatea zborurilor tip "charter" a crescut, reusind sa rentabilizeze un aeroport aflat la un pas de colaps.
"Fata de anul trecut, frecventa zborurilor charter a crescut cu peste 60%", a afirmat Stefan Mladin, purtatorul de cuvant al aeroportului, care a mai mentionat ca, "varietatea serviciilor oferite de Baneasa este atuul acestei dezvoltari".
Aero-taxi, in curand de pe Baneasa
Stefan Mladin a precizat ca Baneasa s-a plasat pe primul loc in Europa in acest gen de activitate.
Astfel, pe langa cursele charter, efectuate cinci zile pe saptamana pe relatia Venetia, cu aeronave Airbus A 310 si Boeing 737, in cadrul Programului "Volare", sau zborurile turistice sezoniere cu destinatiile Barcelona, Palma de Mallorca si Tunisia, o componenta importanta o constituie cursele charter "business" la serviciile carora apeleaza frecvent atat oameni de afaceri, cat si companii
autohtone sau straine, echipe de fotbal ori posturi de televiziune.
De altfel, in acest sens, conducerea Aeroportului pregateste o premiera absoluta pentru Romania: introducerea unor aero-taxi, pentru zboruri interne ori regionale, pe relatiile Sofia, Budapesta sau Chisinau, destinate unor grupuri restranse, de cel mult sapte persoane, pretul estimat urmand a fi de 500-600 euro/ora.
Un alt proiect al managerilor aeroportului este si achizitionarea unui avion propriu, ceea ce, in opinia acestora, va conduce la reducerea costurilor pentru zborurile charter.
Chiar daca, initial, retragerea companiei TAROM, petrecuta in urma cu trei ani, a fost considerata "o lovitura sub centura"pentru Aeroportul Baneasa, in timp, activitatea zborurilor tip "charter" a crescut,