Honda Motor Co., al treilea producator de automobile din Japonia, a anuntat pentru primul trimestru din 2004 un profit superior asteptarilor, n special datorita vanzarilor de pe piata americana si politicii de reducere a costurilor. Compania si-a mbunatatit previziunile pentru anul 2004. Profitul net al firmei a fost de 1,05 mld. $ pe lunile aprile, mai si iunie, n crestere cu 12 procente. Si vanzarile au fost mai mari, cu 3,2%. Honda a castigat cursa cu General Motor Corp. si Ford Motor Co. pe piata din Statele Unite a SUV-urilor, care a adus castiguri per unitate vanduta mai mari decat modelele Civic sau Accord. Takeo Fukui, presedintele companiei, a reusit sa obtina profit din activitatea de pe piata japoneza, pentru ntaia oara n ultimele opt trimestre. "Rezultatele Honda au fost o mare si placuta surpriza", a declarat Naoki Fujiwara, broker ce gestioneaza un portofoliu de 180 mil. $ pentru Shinkin Asset Management din Tokyo. Producatorul auto si-a mbunatatit previziunile pentru acest an, asteptand un profit net de peste 4 mld. dolari, fata de doar 3,8 mld. dolari estimati n luna aprilie. Cifra este totusi cu 10 procente inferioara castigului din 2003. Actiunile Honda au castigat 8,2 puncte procenetuale de la nceputul anului.
Pe piata americana Honda este al cincilea producator de pe piata Statelor Unite, unde produsele sale s-au vandut cu 3 procente mai mult n primul trimestru fiscal fata de aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea lor totala a fost de circa 20 mld. dolari. Profitul operational al companiei, adica diferenta dintre vanzari si costurile de productie si cele administrative, au atins 1,5 mld dolari, n crestere cu 0,3%. Profitul brut al firmei a evoluat cu 18 procente, catre 1,7 mld. dolari n comparatie cu 1,4 mld. dolari de anul precedent. Castigurile Honda au fost realizate pe baza unui curs de schimb de 110 yeni la dolarul american s