Magazinele de imbracaminte si articole de sezon au intrat in febra vanzarilor promotionale. Comerciantii vor sa scape rapid de stocurile ramase dupa un final de primavara dezamagitor, pentru a face loc colectiei de toamna. Cu siguranta, vremea capricioasa din trimestrul al doilea a stricat socotelile firmelor care vand imbracaminte.
De regula, colectiile pentru sezonul calduros sunt puse pe raft inca din martie-aprilie. Statisticile ultimilor ani arata ca in lunile de primavara cifra de afaceri a comerciantilor din domeniu creste in medie cu 30%. Insa anul acesta cei care s-au bazat pe statistici ori pe prognoze meteo favorabile s-au inselat.
Termometrele au refuzat sa urce la valorile normale, iar ploile au prelungit sezonul rece neasteptat de mult. Acum, in plina vara, lichidarea stocurilor a devenit o prioritate pentru magazine, care se intrec in campanii de vanzari promotionale, afisand reduceri atractive.
"Acest sector este cel mai dinamic in domeniul vanzarilor promotionale, pentru ca vestimentatia tine in mare masura de moda: ce nu ai vandut in vara anului 2004 este greu, poate chiar imposibil, sa mai vinzi in vara viitoare.
Asa incat, uneori mai bine reduci preturile la jumatate decat sa te incarci cu stocuri nevandabile", explica situatia Dragos Rosca, Senior Project Management la Roland Berger Strategy Consultants. Spre deosebire de sezoanele precedente, in acest an campaniile au inceput mai devreme.
Cel putin in Bucuresti, tonul a fost dat la inceputul acestei luni de jucatorii reprezentand retele internationale de articole vestimentare. Miscarea a fost imediat preluata de mai toate magazinele situate in centrele comerciale si pe arterele importante ale Capitalei. "Prin aceste campanii promotionale dorim sa ne mentinem ritmul vanzarilor.
Noi schimbam colectiile destul de des si acum tre