Pentru profesorul Niculescu, Universitatea "Petre Andrei" este o societate comerciala transmisibila din tata in fiu, care are dreptul sa isi desfasoare activitatea fara a respecta normele impuse de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Mai mult, Niculescu nu recunoaste Legea 408 din iunie 2002, prin care Universitatea "Petre Andrei" a fost acreditata ca institutie de utilitate publica si parte integranta a sistemului national de invatamant. "Universitatea pe care o conduc este o societate privata, a carei activitate este ghidata de reguli proprii, si nu de hotarari sau ordine ale Ministerului Educatiei", explica Niculescu.
Justificari desarte
Pentru a justifica legitimitatea alegerilor desfasurate pe 14 aprilie la nivelul rectoratului Universitatii "Petre Andrei", profesorul Niculescu se foloseste de un raport al Ministerului Educatiei si Cercetarii, intocmit in urma realizarii unui control efectuat in institutia ieseana de invatamant superior.
Fara sa puna la dispozitia presei copii dupa acest raport, profesorul Niculescu ataca majoritatea paragrafelor acestuia. "Raportul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in urma caruia s-a emis ordinul de neconfrmare a mea in functia de rector al Universitatii «Petre Andrei» este total dezordonat si include numai speculatii clare si crase. Sunt numai gaselnite la mijloc si nimic real.
Pe deasupra, cei care au efectuat raportul se mai si contrazic. Nimic din acest raport nu este adevarat si nu dovedeste ilegalitatea alegerilor", mai spune Niculescu.
Contenciosul administrativ
Pentru ca Ministerul Educatiei si Cercetarii "a pus in practica partizanatul politic", Niculae Niculescu este hotarat sa se adreseze Contenciosului Administrativ si Autoritatilor statului, "pentru a obtine sanctionarea celor care s-au facut vinovati de abuzuri si incalcari ale legii