Rezultatele actualului concurs de proiecte cinematografice, primul din acest an organizat de Centrul National al Cinematografiei, a fost asteptat cu o curiozitate sporita fata de precedentele. Urma sa Rezultatele actualului concurs de proiecte cinematografice, primul din acest an organizat de Centrul National al Cinematografiei, a fost asteptat cu o curiozitate sporita fata de precedentele. Urma sa avem in fata optiunile unui juriu alcatuit dupa alte criterii decat cele stiute pana acum si care au starnit nemultumirea indreptatita a tinerilor cineasti, niciodata reprezentati, supusi judecatii acelorasi oficialitati chemate sa faca cu randul in comisii. Juriul partial reformat a avut in componenta cate un delegat al fiecarei organizatii profesionale din cinematografia noastra: Florin Mihailescu (UCIN), Ioan Carmazan, (Uniunea Autorilor si Realizatorilor de Film), Dinu Tanase (Uniunea Producatorilor de Film si din Audiovizualul romanesc), Radu F. Alexandru (Uniunea Realizatorilor si Creatorilor de Film si Audiovizual), Bogdan Dumitrescu (Asociatia Cineastilor, nou-infiintata). Cine s-a asteptat ca un juriu structurat dupa principiul unei repartitii formal democratice sa functioneze fara a starni indoieli asupra verdictelor lui, s-a inselat. Larga reprezentativitate nu este, intotdeauna, garantia dreptei alegeri, fara miscari calculate sau platiri de polite. Prezenta a sase debuturi - din 10 locuri in sectiunea lungmetraj - proiectele inaintate de Catalin Mitulescu, Tudor Giurgiu, Cristian Nemescu, Ruxandra Zenide, Cristina Ionescu, Radu Potcoava, este demna de salutat si, dat fiind palmaresul de pana acum al celor mai multi dintre acesti tineri autori, nu surprinde. Ceea ce nedumereste sunt absentele. Este greu de imaginat prin ce minune a putut Ted Nicolau, autorul unei subpelicule din 1991, "Subspecii", sa ocupe acum, cu un scenariu de Mara Nicolescu una dintre cele