Solutia "de vanzare" este practicata mai des de nou-venitii intr-un partid, oameni care de obicei provin din zona business-ului si care vor ca in palmaresul personal sa treaca si un mandat de parlamentar La inceput de sezon electoral, in culisele partidelor s-a deschis deja banala bursa a candidatilor. Dupa cuantificarea rezultatelor de la locale, mai toate formatiunile se gasesc in preludiul procesului de intocmire a listelor parlamentare. Pe cat de spectaculoasa, pe atat de demodata este reteta de cumparare, la propriu, cu bani grei, a unui loc in Parlament. Cotatia in sondaje a partidului ridica din start grila de transfer, pentru ca ofera candidatului sansa de a fi la masa deciziilor. Pozitia pe liste, eligibila sau semi-eligibila, influenteaza si ea pretul. Solutia "de vanzare" este practicata mai des de nou-venitii intr-un partid. In anii trecuti, banii ajungeau, cel mai des, direct in buzunarul sefului de partid sau in pusculita de campanie a respectivului partid. Acum, metodele s-au diversificat. De pilda, cash-ul poate fi investit in numele sefului intr-o afacere de sezon, cum ar fi un hotel de exemplu.
Notorietatea aduce voturi De prin 2000, partidele de pe la noi au prins o alta smecherie. Pe langa membrii de partid, clientela sau oamenii acesteia, care de multe ori sunt cvasinecunoscuti, listele parlamentare sau chiar cele pentru alegerile locale sunt completate, pentru credibilitate, si cu staruri sau persoane publice cu notorietate. Acestora, in cele mai multe cazuri, nu le sunt pretinse "prime" de instalare, deoarece tocmai numele lor pot aduce voturile in plus. Exemplele sunt parlamentarii Irina Loghin si Ion Dolanescu - PRM si, mai nou, generalul Anghel Iordanescu, ce a candidat la locale pentru postul de consilier judetean in Ilfov. Algoritmul electoral este simplu. Partidul spera ca, prin inregimentarea unei personalitati cu notorietate,