Romanii care locuiesc in Clisura Dunarii au fost tot timpul preocupati de afaceri. In vremea comunismului, oamenii de aici au facut mic trafic cu Vegeta, tigari sau guma de mestecat. In timpul razboiului din Kosovo, localnicii s-au reprofilat pe marfuri necesare vecinilor sirbi, iar in anul 1997, cind a intrat in vigoare embargoul, au inceput sa faca trafic cu motorina. Dupa 2000 au ramas retele serioase, formate din zeci de oameni, care s-au reorientat in functie de cerintele pietei si au inceput sa tranzactioneze marijuana, cocaina, hasis si ecstasy. In ultimii patru ani, in Clisura Dunarii au fost anihilate mai multe retele internationale de trafic de droguri. ?In aceasta zona exista inca foarte multe filiere. Dupa embargo, pe vechile filiere de trafic de benzina si tigari a inceput sa se faca trafic cu persoane, droguri si armament. Cele mai multe cazuri au aparut din 2001. Sistemul functioneaza si pentru ca foarte multi romani din zona au rude si prieteni in Serbia?, ne-a declarat un lucrator CZCCOAT.
?Sirbii plaseaza marfa pe o insulita, romanii o iau si lasa banii?
Potrivit celor de la CZCCOAT, in judetul Caras-Severin narcoticele vin in tara atit pe apa, cit si pe uscat. Pe apa, ele sint aduse din fosta Iugoslavie, in barci cu motor, urmind aceleasi trasee ca pe vremea traficului cu motorina. ?Se merge pe Dunare, in zona Moldova Noua-Divic, la o insulita unde sirbii aduc drogurile si le ascund in locuri stiute numai de ei, intre stinci. Sirbii plaseaza marfa, romanii o iau si lasa banii in loc?, afirma o sursa din CZCCOAT. Pe uscat, drogurile vin pe la Muntele Negru, linga Moldova Noua - Oravita, cele mai folosite puncte de trecere a frontierei fiind Stamora Moravita si Naidas. De regula, sint folositi carausi sau propriile autoturisme ale traficantilor.
Trasee pe apa si pe uscat
Au existat si cinci cazuri in care drogurile au f