Pe Internet, majoritatea oamenilor detin mai multe identitati virtuale diferite. Poate fi vorba de cateva conturi de e-mail, ID-uri pentru a folosi serviciile unei banci sau ale unei librarii virtuale sau poate chiar un nume de nobil medieval, un "alter-ego" pentru lumea fantastica a unui joc online multiplayer.
Fiecare din aceste identitati diferite poate fi verificata prin accesarea unei baze de date detinuta de provider-ul serviciului, sau, in destule dintre cazuri, nu poate fi verificata deloc, comenteaza Financial Times.
Pentru a proteja consumatorii de servicii online si pentru a facilita dezvoltarea comertului electronic, expertii au imaginat un nou concept de verificare a identitatilor virtuale. Este vorba de asa-numitele identitati "federative" sau "federalizate".
Mai exact, identitatile federative reprezinta un mod de a pune in comun bazele de date cu utilizatorii inregistrati ai mai multor provideri diferiti. In loc ca fiecare dintre provideri sa detina propria lista de corespondente intre ID-urile de utilizatori si datele lor reale, o singura baza de date este creata si pusa in comun intre mai multi provideri (care pot fi banci, vanzatori online, provideri de diverse servicii electronice).
Aceasta idee a fost discutata la mijlocul lunii iulie la Londra, in cadrul conferintei Digital Identity Management Summit, relateaza Financial Times. Conceptul de "identitati federative" ar putea avea implicatii deosebite, atat pentru companiile active pe web, cat si pentru utilizatorii de Internet, au concluzionat participantii.
Ideea de a pune in comun bazele de date cu utilizatori ar putea crea noi oportunitati de business. Cu siguranta ca va fi nevoie de cineva care sa aiba expertiza in acest domeniu, si care ar putea oferi servicii autorizate. Noua pozitie pe piata, numita "identity service pro