Bancomatele ii vor saluta pe clienti pe nume si le vor reaminti cand se apropie zilele de nastere ale partenerilor de afaceri, scrie BBC News. Este vorba de un proiect implementat deja cu succes in America de Nord si Asia, si care va ajunge in curand si pe batranul continent.
Producatorul acestui tip de ATM-uri, compania NCR, spune ca printre informatiile care vor fi disponibile in viitor pe ecranele bancomatelor se numara scorurile sportive sau nivelul actiunilor la bursa. Cei de la NCR spun ca rezultatele unui sondaj au aratat ca 69% dintre utilizatorii ATM-urilor folosesc aceleasi servicii de fiecare data. Software-ul care sa personalizeze aceste servicii va insemna mai putine ecrane de navigat pentru clienti, ceea ce va reduce timpul necesar tranzactiilor cu o treime.
In mai putin de un an, softul le va permite bancomatelor sa "tina minte" si sa ofere clientului suma de bani pe care acesta o retrage de obicei, dar si sa ii reaminteasca acestuia evenimente cum ar fi faptul ca asigurarea de casa se apropie de termenul de expirare.
"ATM-urile sunt modalitatea cea mai frecventa prin care oamenii interactioneaza cu bancile, asa ca nu este de mirare faptul ca bancile sunt dispuse sa investeasca in personalizarea serviciilor oferite de bancomate", spune Simon Rubin, unul dintre vicepresedintii NCR.
"Observand succesul de care se bucura serviciile de personalizare a bancomatelor in America de Nord si in Asia, ne putem astepta ca primele astfel de aparate sa ajunga si in Marea Britanie in mai putin de un an", a mai spus Rubin.
Cateva banci au inceput deja sa mareasca gama de servicii disponibile prin intermediul bancomatelor.
Banca britanica Abbey si Banca Regala Scotiana ofera servicii din sfera telefoniei mobile la ATM-uri.
Si banca Nationwide a implementat un sistem de plata