"DAC AIR este unul dintre cazurile in care AVAS s-a substituie BCR in litigiu. Acest lucru s-a intamplat printr-un act normativ, care stabileste ca AVAS se substituite BCR in toate cazurile in litigiile cu diferiti agenti economici care au beneficiat de credite de la fostul Bancorex", spune presedintele AVAS, Mircea Ursache.
Deocamdata, AVAS trebuie sa plateasca, in baza unei hotarari definitive a instantei, suma de 14 milioane de euro, ce reprezinta diferenta la o linie de credit contractata cu multi ani de DAC AIR de la Bancorex. "Folosim toate caile de atac pentru a nu plati aceasta suma. In timpul fostei Bancorex, DAC AIR a beneficiat de o linie de finantare in valoare de 20 milioane de dolari.
Pana la schimbarea lui Razvan Temesan cu Florin Ionescu, Bancorex achitase sase milioane de dolari. Noua conducere a Bancorex a refuzat sa mai plateasca restul de 14 milioane de dolari si a inchis linia de credit. Dupa fuzionarea Bancorex cu BCR, aceasta din urma a cedat la AVAB creditul neperformant de sase milioane dolari.
AVAB a inceput executarea silita a DAC AIR, insa nu am avut ce executa deoarece nici unul dintre avioane nu erau pe teritoriul Romaniei", a relatat Mircea Ursache.
Desi nu a mai inapoiat niciodata cele sase milioane dolari, DAC AIR a actionat in instanta BCR, ca urmas al Bancorex si a obtinut o sentinta definitiva care obliga BCR la plata diferentei de 14 milioane de dolari ca finantare, suma pe care acum numai statul roman o poate plati.
"De fapt, DAC AIR a intentat mai multe procese BCR printre care si acela prin care solicita 200 milioane dolari dobanzi, penalitati si daune interese, calculate unilateral de la data la care li s-a intrerupt linia de credit deoarece spun ca au pierdut mai multi bani prin nederularea unor afaceri programate.
Banuiesc ca o sa le plateasca Florin Ione