Dupa ce a cerut un salariu pe viata si exclusivitate pentru piesele Dacia
Romica Sandu a fost dat afara din sediul Renault de la Paris
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) vrea sa intervina in seria de procese deschise de inventatorul eleronului spate al Daciei berline impotriva grupului Dacia – Renault, prin care acesta cere in prezent daune de 1100 de miliarde de lei (26,8 milioane de euro), a declarat, ieri, Mircea Ursache, presedintele AVAS.
Dupa ce a castigat un proces in urma caruia statul roman ii plateste 120,25 de miliarde de lei inventatorului, Romica Sandu a actionat din nou in instanta firma Dacia, de aceasta data pentru suma de 1100 de miliarde de lei, reprezentand dobanzi la economiile facute de Dacia in urma inventarii eleronului incorporat in portbagaj.
Tot statul roman ar urma sa plateasca aceasta suma deoarece in contractul de privatizare semnat cu Renault se specifica faptul ca creantele de acest tip sunt treaba fostului proprietar.
Ursache a asigurat ca va actiona pe toate caile legale ca acest lucru sa nu se intample.
Presedintele AVAS a mai spus ca Romica Sandu s-ar fi dus la conducerea Renault de la Paris cerand ca in schimbul incetarii oricaror pretentii sa devina unic furnizor de piese Dacia si sa primeasca lunar un salariu, pe viata, echivalent cu cel al unui inginer de la uzinele franceze.
Constructorul nici n-ar fi vrut sa auda de aceasta propunere, dandu-l practic afara pe Sandu si transmitand autoritatilor de la Bucuresti mesajul ca “Renault are incredere in justitia romana” in rezolvarea acestui caz.
AVAS se va baza probabil pe rezultatul unui proces mai vechi in care inventatorii eleronului au fost despagubiti. “Inventatorii au primit despagubiri de 115 milioane de lei in 1998, cand au dat pentru prima data Dacia in judecata. Nu stiu cine se ascunde in