Inainte sa ofere produse si servicii clientilor, bancile trebuie mai intai sa-i cinvinga sa le treca pragul. iar intr-o lume orientata din ce in ce mai mult pe economisirea timpului, un site bine pus la punct poate fi mai bine apreciat de clientul care nu-si permite sa viziteze o multime de sucursale pentru a compara oferta bancilor.
O lista aproape completa a site - urilor bancilor se gaseste, printre alte locuri mai mult sau mai mputin usor de intuit, pe pagina de internet a Bancii Nationale. Astfel, pe site - ul BNR, la rubrica "Banci", se gaseste o lista care contine link - catre 37 din cele 39 de banci prezente la acest momont pe piata romaneasca.
Vestea buna este ca majoritatea site-urilor ofera aproape toate informatiile de baza, care ar putea face interesul unui client. Astfel, majoritatea bancilor afiseaza pe pagina de web informatii despre cursul valutar, dobanzile practicate si produsele si serviciile disponibile. In multe cazuri, exista asa - numite "simulatoare de credite" sau "calculatoarea de rate", care permit oricui sa afle ce suma poate imprumuta si in ce conditii, fara a fi nevoie sa se deplaseze la banca. Mai mult, majoritatea site - urilor contin si date de contact, la care se pot solicita mai multe informatii. De altfel, bancile au inceput recent sa implementeze servicii telefonice de tip "call - center", la care cei interesati pot discuta direct cu un reprezentant al institutiei, putand afla astfel detalii despre produsele care il intereseaza.
Preocuparea bancilor pentru "economisirea timpului clientilorlor" se reflecta de altfel si in dezvoltarea serviciilor de ultima generatiei, cum ar fi internet - Banking, Home - Banking sau Mobile - Banking. Aceste servicii permit in general verificarea soldurilor conturilor, aflarea cursului valutar sau chiar efectuarea de tranzactii prin intremediul interne