Klaus Kleinfeld, viitorul director executiv al Siemens, are talent in punerea unor intrebari neobisnuite. Printre fabricile Siemens din toata lumea, Kleinfeld ar putea gasi raspunsurile dorite intr-o uzina din Shanghai, a doua unitate producatoare de telefoane mobile din cadrul companiei, scrie Financial Times.
O vizita la Shanghai ar putea oferi solutii la mai multe probleme: cum poate fi intensificata competitivitatea fabricilor Siemens din Europa; ce se poate face in legatura cu sectorul echipamentelor de telecomunicatii, foarte mare dar cu probleme; cum poate fi amplificata activitatea de marketing intr-o companie privita de multi ca fiind excesiv orientata spre inginerie.
Kleinfeld va veni la conducerea companiei in ianuarie, anul viitor. Heinrich von Pierer, actualul CEO, se afla pe acest post inca din 1992 dar va renunta pentru a deveni presedinte al consiliului de supraveghere. Siemens a reusit sa iasa cu succes dintr-o perioada dificila a ultimilor cinci ani, intr-o forma mai buna decat se asteptau analistii. Totusi, Kleinfeld va trebui sa ia cateva decizii dure pentru a da o noua directie gigantei companii, cu vanzari de 74,2 miliarde de euro in anul trecut si produse ce variaza de la echipamente industriale la telefoane mobile.
Kleinfeld se afla la Siemens inca din 1987 si a petrecut mult timp la elaborarea de strategii de management. In 2001 a primit un rol mai important dupa ce a rezolvat cu succes sarcina acordata de von Pierer cu privire la redresarea operatiunilor din SUA.
Intr-un inteviu realizat anul trecut de Financial Times, Kleinfeld a oferit detalii asupra eforturilor facute pentru cresterea eficientei lucratorilor din SUA si unificarea operatiunilor Siemens. Prin aceste masuri nu i-a crescut popularitatea in randul lucratorilor, dar a atras atentia sefilor sai, isi aminteste Kleinfeld.