(Foto: )
O mina de oameni inimosi ai Aeroclubului Iasi au reusit sa initieze in tainele zborului mii de elevi. Atunci cind ajunge acolo sus, orice om este convins ca isi poate depasi limitele. Iar Iasul are cel mai bun spatiu aerian pentru planorism si parasutism. Din pacate, insa, cele doua sporturi sint prost finantate si rareori sponsorizate.
Primele zboruri – la inceputul secolului trecut
In 1912, citiva elevi de la Liceul National au zburat cu planorul la Iasi. Grupul se numea ,,Infrarosii,,. Apoi, s-au facut zboruri sporadice pe panta de la Vladiceni, intre anii 1935 -1937. Oficial, aeroclubul a luat fiinta la 14 septembrie 1938. Pe acea vreme, terenul de zbor si infrastructura apartineau Flotei de aviatie. In 1940, terenul a fost amenajat pentru aviatia militara.
De acolo si-au luat zborul escadrilele in dimineata zilei de 22 iunie 1941, atunci cind Rom=nia a intrat in cel de-al Doilea Razboi Mondial.
Intre 1942 si 1944, scoala de planorism a fost mutata la Cucuteni, la 10 kilometri vest de oras. Din 1946, s-a revenit la vechiul teren, sub denumirea de ,,{coala de pilotaj – Iasi,,, dupa 18 ani, numele fiindu-i schimbat in ,,Aeroclubul Moldova – Iasi,,.
Doar cei mai buni ajung planoristi
De-a lungul timpului, la Iasi, mii de piloti au obtinut brevete in planorism, remarcindu-se cu prestatii exceptionale la concursurile la care au participat. In plus, au fost obtinute zeci si zeci de distinctii si au fost stabilite 29 de recorduri nationale de planorism.
Pe parcursul unui an, activitatea planoristilor incepe cu inscrierea pilotilor in primele doua luni, cursurile teoretice desfasurindu-se in februarie, martie si aprilie. Examenul de admitere la zbor are loc in aprilie, iar pina in luna noiembrie se deruleaza activitatea de zbor. Pentru noii veniti, cursurile teoretice si activitatea sint grat