Printr-un comunicat de presa, reprezentantii Sindicatului Pilotilor
Maritimi, care ii reprezinta pe cei 73 de piloti angajati la World Pilot
Services, se specifica faptul ca "incepind cu dupa-amiaza zilei de
joi, 5 august, situatia a devenit exploziva. Pe canalul Sulina a intrat
tancul petrolier Sveva, cu destinatia portul Reni-Ucraina si, din
cauza lipsei de organizare a serviciului de pilotaj ca serviciu de
siguranta, de catre AFDJ, nava a ancorat peste noapte la mila 6,
incalcind flagrant dispozitiile imperative ale Avizului catre
navigatori, numarul 5/1998, emis pe baza Regulamentului de
Navigatie pe Dunare, aviz in care se stipuleaza clar locul de
ancorare. Nava Sveva nu a respectat locul de andocare, ci a
andocat in cu totul alta parte, punind in grav pericol siguranta
navigatiei. Astazi (vineri, 6 august), in jurul orei 5.30, prin statia
radio-telefonica de la dispeceratul societatii World Pilot Services,
au inceput sa curga apeluri de la capitania portului Reni-Ucraina,
pentru a cere relatii despre tancul petrolier Sveva, despre care
aceasta autoritate nu mai avea informatii de ieri (n.r. - joi) sear". La
rindul sau, directorul general al AFDJ, Valerica Anghel, a precizat
ca tancul petrolier a ajuns la timp la destinatie, fara nici un fel de
incident, si ca pilotul care a condus nava s-a intors cu o salupa la
Tulcea, de unde a preluat o alta nava. "Nava a ajuns la Reni fara
probleme. Noi ne desfasuram activitatea in conditii bune, fara
probleme. Ei sint cei care ne creeaza greutati. Ei sint cei care au
avut incidente cu navele pe care le-au pilotat si va aduc aminte de
nava aceea care s-a lovit de epava Rostock", a adaugat Valerica
Anghel.
ACUZATIILE CURG
Vasile Ghidu, liderul pilotilior, sustine, in comunicatul re