Companiile low-cost europene, care ar putea facilita romanilor zboruri mai ieftine in Europa, nu sint deocamdata interesate de piata de la noi. Iar cele care ar fi se lovesc de lipsa unor acorduri legislative care sa le permita o activitate profitabila in Romania.
Open Sky Agreement (acordul care va deschide linii aeriene si catre Romania) este inca in lucru, dar, pina la semnarea lui, romanii vor zbura platind bilete scumpe. Cursele mai ieftine sint asigurate de un singur operator care face curse doar catre Italia.
In noiembrie anul trecut venea in Romania compania aeriana italiana low-cost (pret scazut) Volare. Mare bucurie pentru amatorii de Italia, fie ei turisti, muncitori sezonieri sau mici comercianti. Se putea zbura la Venetia cu preturi intre 50 si 130 de euro. De atunci, toata lumea a asteptat si alte companii low-cost.
Mai asteapta si acum deoarece negocierile purtate de autoritatile romane cu Eurowings, subsidiara de mici dimensiuni a Lufthansa (care ar oferi romanilor din Timisoara si Cluj curse spre München), au ramas fara rezultat. Dar de ce alte companii aeriene low-cost europene nu planuiesc sa ajunga in Romania? Motivul este simplu: nu exista un cadru legislativ adecvat.
“Pina intram pe piata comuna sintem tributari acordurilor bilaterale. Asteptam semnarea Open Sky Agreement, care ii va mai convinge pe unii operatori low-cost ca se poate zbura in Romania”, spune directorul Regional Air Support, Dorin Ivascu. Conform oficialilor Ministerului Transporturilor, acordul se va semna in aceasta toamna.
“Asteptam o decizie a Tribunalului de la Haga (Romania si Bulgaria - n.r.) pentru a adera la acordul European Comune Aviation Area (ECAA). Dupa semnarea lui, orice companie low-cost va putea opera in Romania fara sa intrebe TAROM daca ii da voie sau nu”, precizeaza Sorin Stoicescu, directorul Directiei d