O data finalizate normele metodologice de organizare a campaniei electorale interne privind desemnarea candidatilor PSD pe listele pentru Senat si Camera Deputatilor, reprezentantii partidului de guvernamant au inceput sa se agite in stanga si in dreapta. Au multe de facut pana la 21 august, cand va incepe efectiv campania interna.
Trebuie sa stranga semnaturi si bani, pentru ca fiecare organizatie isi plateste campania pentru membrii inscrisi in cursa, trebuie sa tipareasca afise, pliante, brosuri, sa realizeze filmulete de prezentare, sa inceapa plimbarile prin teritoriu, sa participe la reuniuni cu membrii partidului, dar mai ales sa-i convinga pentru ca, la 5 septembrie, votul lor sa le garanteze o candidatura la
Parlament.
Organizatiile sunt in asteptare, toti stau cu sufletul la gura sa vada ce directive au mai venit de la centru cu privire la felul in care se vor desfasura alegerile interne. La inscrieri e buluceala mare, multi sunt dornici sa acceada pe liste, mult mai putini vor fi insa alesi.In fiecare organizatie in parte sunt unele persoane agreate de centru, pentru care va exista o grija deosebita.
Listele decise la 5 septembrie vor suferi apoi modificari ce vor fi operate de conducerea partidului, in functie de necesitati.
Finantare de la partid
Batalia care a inceput deja in partid se va da in primul rand pe fonduri, care, potrivit unor surse din PSD, ar putea atinge suma de 100.000 de euro de judet, in unele cum ar fi Bucurestiul, cifra putand sa urce bine peste 150.000 de euro.
De unde acesti bani? Din cotizatii, sponsorizari, in general din favoruri pe care unii si altii vor trebui sa le faca organizatiei in cauza daca doresc sa aiba pe listele pentru Parlament un anumit candidat. Pentru ca or fi ele alegeri libere in PSD, dar la final nu pot fi lasate la o parte nume grele