Toyota Motor Corp., una dintre cele mai renumite companii pe plan mondial, lupta acum sa se restructureze.
Dupa ce in ultimii zece ani si-a dublat incasarile si a contribuit la redefinirea concurentei in partile esentiale ale industriei auto, compania se confrunta acum cu tot mai dese probleme de calitate. Cresterea sustinuta a companiei a atras spulberarea mitului calitatii japoneze in cazul Toyota, relateaza The Wall Street Journal.
In locuri precum fabrica companiei din Georgetown, Kentucky, problema o reprezinta modul in care angajatii americani pot fi convinsi sa munceasca mai mult. In acelasi timp, Toyota a lansat o campanie mondiala de simplificare a sistemelor de productie.
Este genul de paradox cu care se confrunta numeroase companii de succes: cresterea in dimensiuni nu este echivalenta cu sporirea performantelor. Profitul raportat de Toyota in anul financiar incheiat in luna martie a fost de 8,7 miliarde de euro, mai mare decat cel al rivalilor General Motors si Ford Motor. Nivelul a reprezentat chiar un nou record intre companiile japoneze. Toyota a continuat acest trend ascendent si in primul trimestru la lui 2004, cand profitul sau a crescut cu 29% catre 2,6 miliarde $. Vanzarile companiei au fost de 41 de miliarde $, cu 10% mai mari decat in aceeasi perioada anului trecut.
Studiile si sondajele referitoare la calitate si siguranta indica faptul ca Toyota isI depaseste inca majoritatea competitorilor. Insa avantajul companiei japoneze s-a diminuat, sau chiar a disparut pe anumite segmente. "Calitatea masinilor Toyota nu progreseaza in ritmul in care ar trebui", a declarat Fujio Cho, presedintele companiei.
Pentru a stopa declinul, Cho afirma ca Toyota a mobilizat multiple "forte speciale" in locatiile cu probleme, cum ar fi Statele Unite si China, pentru a verifica ipoteza unui mana