Aproximativ jumatate dintre romanii care au apelat linia telefonica speciala pusa la dispozitie de Guvern, la inceputul lui iunie, s-au plans de saracie si coruptie, iar un sfert au adresat sesizari legate de dreptul de proprietate.
Astfel, potrivit datelor prezentate de secretarul de stat in cadrul Cancelariei prim-ministrului, Vasile Rusu, dintre cele 6945 de apeluri receptionate pe linia gratuita 0 800 800 300, timp de doua luni, peste 32% s-au referit la probleme ce tin de sanatate, protectie sociala si familie, peste 3% au fost pe teme de tineret si femei, iar ceva mai mult de 14 procente dintre telefoane au reprezentat
sesizari privitoare la eventuale acte de coruptie. In traducere, este vorba in special de abuzuri ale functionarilor publici, cereri de ajutoare sociale, solicitari de locuinte, reclamatii privind savarsirea unor posibile infractiuni, invatamant, solicitari de locuri de munca sau probleme ale persoanelor cu handicap.
Cifrele - indicate de tastele alese de apelanti - explica pe deplin masurile cu caracter electoral anuntate in valuri de Guvern, de genul majorarea pensiilor sau reducerea fiscalitatii, numai bune pentru ceea ce PSD considera electoratul fidel. Cu alte cuvinte, sinteza cifrelor nu prezinta o realitate care sa incurce planurile electorale ale PSD.
Ceea ce pare sa nu fie la fel de avantajos, pe locul doi in top se situeaza plangerile privind aplicarea legislatiei in domeniul proprietatii, in proportie de peste 24%. Sesizarile vizeaza atat retrocedarea terenurilor, cat si a imobilelor confiscate de regimul comunist.
Buzunarul propriu fiind mult mai important decat orice altceva, este explicabil de ce ultimul loc il reprezinta preocuparile legate de administrarea fondurilor europene, putin peste 1%.
Ritmul de solutionare a plangerilor trimise spre solutionare la ministerele vizat