Reprezentantii transportatorilor rutieri (UNTRR, ARTRI, ACPR), ai patronatelor din constructii, panificatie, producatorilor de lapte, ciment sau bere si-au unit ieri fortele si protestele impotriva prevederilor Hotararii nr. 106 a Consiliului General referitoare la restrictionarea circulatiei autovehiculelor grele in Capitala.
"Daca se majoreaza pretul la transport, cresc toate preturile, inclusiv la alimente", a rezumat Ioan Lixandru, vicepresedinte UNTRR, efectele hotararii 106.
Astfel, invocand o seama de impedimente care afecteaza activitatea normala a firmelor reprezentate, efectele economice dezastruoase ce se resfrang asupra transportatorilor si producatorilor diverselor bunuri, precum si asupra bugetului bucurestenilor, prin majorarea preturilor la diferite produse, contestatarii accesului restrictionat al autovehiculelor cu masa de peste 7,5 tone au acuzat
Primaria Capitalei si, in special, pe edilul-sef de lipsa de apetenta pentru dialog. Pe langa numeroasele argumente favorabile anularii deciziei consilierilor locali, transportatorii au prezentat o adresa semnata de chestorul Nicolae Avramescu, seful Politiei Rutiere, care preciza ca "hotararea a fost emisa fara acordul IGP, obligatie prevazuta expres in OUG nr. 195/2002".
De altfel, recunoscand utilitatea hotararii, Laurentiu Ploscaru, vicepresedinte ARACO, a propus zonarea Bucurestiului si introducerea interdictilor de circulatie in nucleul central al urbei sau introducerea unor trasee pentru autovehiculele grele.
"Trebuie sa practicam compromisul si acesta sa fie rational", a concluzionat reprezentantul ARACO. Pe de alta parte, dupa ce a infirmat lipsa disponibilitatii la dialog a edililor, mentionand ca "au avut loc numeroase intalniri premergatoare emiterii Hotararii nr.
106", Gheorghe Udriste, directorul Directiei Generale de Tran