Adrian Nastase, ocolit de procurori
In perioada 1991-1992, cit a fost ministrul transporturilor, Traian Basescu a incheiat contract de asociere cu o firma norvegiana prin care, pina la urma, Romania a ramas fara 16 nave maritime.
Aceasta asociere a primit avizul ministrului de externe de atunci, Adrian Nastase. Traian Basescu a fost trimis in judecata, Adrian Nastase n-a fost intrebat de ce a avizat asocierea.
In perioada 1992-1996, cind premier a fost Nicolae Vacaroiu, asocierile de rasunet cu parteneri precum Nikos Alafouzos sau Stelios Katounis au dus la pierderea celor mai multe si mai bune nave romanesti.
In anii 1992-1994, ministru al transporturilor a fost Radu Teodoru, iar intre 1994 si 1996, Aurel Novac. Cei doi fosti ministri au fost trimisi in judecata alaturi de Basescu, nu si fostul premier Nicolae Vacaroiu, care a taiat panglicile asocierilor cu grecii. In octombrie 1993 au fost parafate citeva contracte in urma carora Romania a pierdut opt nave maritime. Printre semnatari figureaza si Serban Mihailescu.
Potrivit unui fost director de la societatea maritima Romline, Serban Mihailescu ?a facut presiuni? pentru asocierea Romline cu firma greceasca Socib Maritime, in care ?partea romana suporta cheltuielile, iar navlositorul grec incasa beneficiile?. Numai din aceasta asociere au fost inregistrate pierderi de peste 16 milioane de dolari, dupa cum s-a mentionat intr-un dosar penal din 1997.
Basescu: ?PNA falsifica realitatea?
Traian Basescu sustine ca ?PNA falsifica realitatea atunci cind afirma ca cele 16 nave au fost pierdute. In realitate, cele 16 nave angajate in cooperarea cu Klaveness Oslo au fost vindute functie de deciziile AGA si FPS in cadrul procesului de privatizare in perioada 1994-2000. Petromin Constanta a vindut navele uneori prin licitatie internationala, alteori prin negociere direc