Nu aş fi crezut că au rămas pe dinafara seriei de Opere Gib I. Mihăescu chiar atâtea pagini de proză câte adună de prin reviste discretul istoric literar clujean Leon Baconsky în volumul Nuvele regăsite (Editura Echinox, 2003). Nu bănuiam, fără o documentare prealabilă, proporţiile acestei părţi ignorate a operei prozatorului, recuperate din presă, deşi Al. Andriescu a indicat foarte clar în nota asupra ediţiei la volumul I de Opere (Ed. Minerva, 1976) că a lăsat deoparte mai multe titluri considerate prea modeste, neglijabile, chiar de către autor, din moment ce nu le-a selectat în nici unul din volumele sale de nuvele şi povestiri: La "Grandiflora" (1928) şi Vedenia (1929). Primul editor cataloghează (incomplet) schiţele şi povestirile neincluse în volumul iniţial de Opere. În reperele bibliografice din volumul său de restituiri, Leon Baconsky trimite la mai multe surse, grupabile în trei categorii, care ar fi fost bine să respecte un firesc criteriu cronologic de aşezare în sumar.
Leon Baconsky ataşează într-o Addenda paginile de primă tinereţe ale lui Gib: două povestiri de război, Bisericuţa de brad (publicată iniţial în "}ara nouă", la Bucureşti, în aprilie 1920) şi Rătăciţi (publicată la Cluj în "Voinţa", în ianuarie 1921), plus patru "instantanee", proze foarte scurte, în regimul stilistic al schiţei, dintre care trei apărute la Cernăuţi în "Hiena", din iunie şi iulie 1920, semnate Gibe M., într-o perioadă de indecizie a talentului său şi chiar a identităţii sale. Editorul pune în a doua parte a cărţii (când ar fi fost mai firesc să înceapă cu ele) acest grup de povestiri foarte scurte, înrudite ca specie şi stil cu schiţa, apropiate debutului publicistic din revista "Luceafărul" din 1919 cu povestirea Linia întâi. Avem astfel mai în detaliu atmosfera atelierului personal al debutantului, însoţit de regimul nesigur, fluctuant, al cola