Accidentul feroviar de la Gugesti scoate la lumina o lupta ascunsa pana acum pe piata de capital privind industria componentelor folosite la fabricarea vagoanelor de marfa. O lupta dusa in surdina intre anumiti factori de putere, miza fiind preluarea actiunilor Fabricii de Material Rulant din Bals.
Imediat dupa tragedia feroviara de la Gugesti, oficiali din Ministerul Transporturilor au declarat ca principala cauza a deraierii trenului de marfa incarcat cu produse petroliere o reprezinta ruperea osiei si calitatea necorespunzatoare a acesteia.
Mai mult, anumiti factori de conducere au intarit aceasta ipoteza, declarand ca incidentul s-a petrecut din cauza proastei calitati a osiei fabricate de Uzina de Material Rulant din Bals. Afirmatiile facute imediat dupa accidentul feroviar au fost premeditate si nu facute la intamplare.
Acreditarea ideii in mass-media ca Uzina Material Rulant din Bals ar purta vina accidentului are menirea de a scadea pretul actiunilor acestei societati, mai mult, de a o aduce intr-o stare similara cu cea a falimentului, pentru ca ulterior sa fie achizitionata sub pretul pietei.
Concluzia procurorilor, data suspect de repede, potrivit careia trenul ar fi deraiat din cauza ruperii osiei este demontata de raportul unui comisar din cadrul Garzii Nationale de Mediu, Comisariatul Judetului Vrancea.
Acesta arata ca trenul incarcat cu motorina si benzina a deraiat pentru ca macazul situat la aproximativ 250 de metri de Gara Gugesti a fost cuplat eronat, printr-o comanda gresita a regulatorului Adjud si nu din cauza osiei.
In plus, pentru ca un comisar din Garda de Mediu a facut acest raport, prefectul judetului Vrancea, George Baesu, a cerut, ieri, public demisia comisarului sef al Garzii de Mediu Vrancea, Vasile Ciobanu.
Un alt aspect interesant care a rezultat in urma