Oficial, cauza gravului eveniment feroviar petrecut duminica dimineata, in statia Gugesti-Vrancea, o constituie ruperea osiei boghiului vagonului-cisterna cu numarul 28. Drept urmare, vagonul a Oficial, cauza gravului eveniment feroviar petrecut duminica dimineata, in statia Gugesti-Vrancea, o constituie ruperea osiei boghiului vagonului-cisterna cu numarul 28. Drept urmare, vagonul a deraiat, antrenand, dupa sine, rasturnarea cisternelor din coada garniturii si explozia uneia dintre ele. Ieri, specialisti de la caile ferate, un procuror si alti membri ai comisiei de ancheta s-au deplasat la Fabrica de osii si boghiuri Bals pentru a prezenta concluziile desprinse la locul accidentului si a cunoaste punctul de vedere al fabricantilor. Vor urma, probabil, expertize tehnice, alte teste de specialitate. Nu stim, insa, cat de credibile vor mai fi concluziile comisiei de ancheta, dupa publicarea unui asa-zis "raport" semnat de comisarul grad I superior Radu Manea, de la Garda de Mediu Focsani, in care se fac afirmatii grave, privind clandestinitatea sub care ar fi fost pus in circulatie marfarul 91552, prin "ordin venit de sus" si in afara regulamentului. In raportul comisarului Manea se arata ca un tren rapid (752 Botosani - Bucuresti) ar fi fost reprogramat, pentru a face loc "garniturii-fantoma", compusa din 34 de cisterne incarcate cu benzina si motorina. Macazul ar fi fost schimbat din regulator, la ora programata, conform graficului de parcurs al rapidului 752, care avea in compunere 8 vagoane, in timp ce pe acolo trecea marfarul 91552, cu 34 de vagoane in componenta. Programat sa se schimbe dupa trecerea rapidului, tren cu o lungime de patru ori mai mica decat marfarul si cu o alta greutate pe osie, macazul se pare ca s-a schimbat prea repede, exact cand era traversat de ultimele vagoane incarcate cu carburanti. Acest lucru ar fi determinat desprinderea legaturilor