Institutul pentru Studiul Comunicarii a monitorizat in perioada martie-iunie 2004 imaginea Romaniei, Bulgariei si Ungariei in 13 publicatii importante din SUA, Marea Britanie, Germania si Rusia (in Institutul pentru Studiul Comunicarii a monitorizat in perioada martie-iunie 2004 imaginea Romaniei, Bulgariei si Ungariei in 13 publicatii importante din SUA, Marea Britanie, Germania si Rusia (in ultimul caz, doua publicatii de limba engleza, adresate, deci, cu precadere cercurilor de afaceri, clasei politice si intelectualilor). Au rezultat, ca si in urma monitorizarii efectuate in anul trecut, diferente importante intre cele trei tari. In sfera vietii economice, calificativele de anul trecut date Ungariei ("economie compatibila cu standardele UE") au fost serios, desi oarecum suprinzator, mult amplificate. Pentru publicatiile recenzate, tara vecina a devenit "tigrul Europei Centrale", se vorbeste despre "mutarea firmelor germane pe piata maghiara", despre "industrii care pot concura cu industriile germane pe piata internationala" sau despre "o piata in dezvoltare si crestere economica sub potentialul real al tarii". Profilul de tara al Bulgariei este oscilant la nivel tematic, existand si informatii negative contrabalansate insa de altele pozitive. De pilda, economia vecinilor nostri sud-dunareni este prezentata atat in ipostaza ei pasiva (piata de desfacere, forta de munca ieftina), cat si in cea activa (statut de parteneriat, ascensiune economica). Asa stau lucrurile cu precadere in presa germana. In privinta Romaniei, apreciaza Institutul pentru Studiul Comunicarii, linia cea mai semnificativa din profilul de tara al Romaniei din perspectiva negativa este cea economica. Tara noastra apare ca o economie cu potential scazut de investitie, cu o reforma aflata intr-un stadiu nemultumitor, ca o tara saraca, lipsita de perspective socio-economice. Coruptia, traficul de c