S-a scris mult despre diferentele si punctele comune dintre Orient si Occident; s-a vorbit despre cele doua "lumi" si despre cat de apropiate sau de indepartate sunt; s-a dezbatut pe ideea de S-a scris mult despre diferentele si punctele comune dintre Orient si Occident; s-a vorbit despre cele doua "lumi" si despre cat de apropiate sau de indepartate sunt; s-a dezbatut pe ideea de "altfel", in interiorul careia diversitatea ramane cea individualizanta. Pana la urma, in perceptia omului comun, ramane ordinea, libertatea si deschiderea Occidentului, pe de o parte, si culoarea, misterul si parfumul Orientului, pe de alta parte. In cele doua dimensiuni, femeia, ca personalitate si ca imagine, este unul dintre elementele-cheie. Simbolurile feminitatii se schimba in Orient si in Occident, invelirea orientala devine expunere occidentala, inhibitiile devin dezinvoltura, iar supunerea devine revolta. In anul 2003, Gedok (Federatia Femeilor Artiste cu sediul la Berlin) a organizat o expozitie de fotografii mai putin obisnuita. "Femei in Orient - Femei in Occident" s-a bucurat de mare succes la publicul german din Karlsruhe, MUnchen, Berlin si Bonn. De saptamana trecuta, si publicul roman poate vedea expozitia, la Galeria 3/4 de la Teatrul National din Bucuresti. Fotografiile sunt cu atat mai interesante, cu cat sunt facute de femei femeilor. Plecand, multe dintre ele, de la ideea de diferenta, de punere in oglinda a doua realitati, fotografiile surprind scene din viata de zi cu zi sau evenimente speciale, in fiecare dintre acestea femeia fiind, inainte de toate, vie. Cele 28 artiste din 8 tari (Turcia, Magreb, Germania, Belgia, Iran, Portugalia, Franta, Romania) au trecut peste tentatia staticului si si-au daruit lucrarile cu miscare. De fapt, cu devenire. Totul se intampla in interiorul imaginii, insa "devine" in ochii privitorului. Simbolurile se accentueaza mult - valul s