Producatorul numarul unu de telefoane mobile la nivel mondial, compania finlandeza Nokia, a angajat un fost oficial al Coca-Cola pe postul de brand manager, in efortul sau de a recupera procentele pierdute din cota de piata, informeaza ZDNet News. Fiind obisnuita cu locul intai in topul producatorilor de telefoane mobile, compania finlandeza se afla intr-o perioada incerta, cota sa de piata scazand in ultimele luni sub 30%. Totusi, se pare ca finlandezii si-au stabilizat pozitia, pe trimestrul al doilea Nokia inregistrand o cota de piata de 27,7%. Pe urmatoarele locuri s-au clasat Motorola cu 14,7% si Samsung cu 13,9%, se arata intr-un raport recent al International Data Corporation (IDC). Noul brand manager angajat de Nokia, Keith Pardy, a lucrat pentru Coca-Cola timp de 17 ani. El a fost vicepresedinte al departamentului global de branding pentru produsele care nu erau bazate pe cola, scrie ZDNet News. Spre deosebire de predecesorul sau la Nokia, Pardy va avea biroul la Londra si nu in Finlanda. Conform unui sondaj recent realizat de BusinessWeek si Interbrand, Coca-Cola este brandul numarul unu din lume, in timp ce Nokia este primul brand ne-american, situat pe locul 8 in clasamentul general. Totusi, in comparatie cu topul de anul trecut, Nokia a coborat doua locuri. Valoarea brandului Nokia a scazut cu 18% fata de anul trecut, afirma autorii studiului citat. Nokia a pierdut o serie de oportunitati de dezvoltare in ultimii ani, iar unele din incercarile de a recupera terenul pierdut au dat gres, sunt de parere analisti din piata. Spre exemplu, telefonul optimizat pentru jocuri N-Gage este considerat o dezamagire. ?Vanzarile au fost mari, insa nu cat ne asteptam noi", a declarat in luna iunie Matti Alahuhta, vicepresedinte executiv al Nokia. Un alt model cu probleme este 7700, despre care Nokia a spus, tot in iunie, ca va fi ?tras pe dreapta" pentru moment, urmand