Un port pentru... primarii nemultumiti
Daca-i intrebi de ce se dau de ceasul mortii sa puna mana pe port, care reprezinta, evident, o palarie mult prea mare pentru administratia locala, pesedistii lui Mazare iti vor spune ca dumnealor se sacrifica pentru binele... cetatenilor din acest judet! Porumbelul care i-a scapat din gura lui Radu Mazare in timpul Conferintei judetene extraordinare a PSD Constanta ne-a pus serios pe ganduri.
Domnia sa, cerandu-si scuze primarilor fata de care nu si-a putut onora promisiunile electorale, a lasat sa se inteleaga ca Portul Constanta ar putea reprezenta solutia financiara pentru satisfacerea dorintelor lor.
Cu alte cuvinte, daca am inteles noi bine, cu banii de la port, primarii ramasi cu buza umflata, pentru ca nu dispun de fondurile promise in campania electorala pentru locale, vor putea finaliza diverse investitii.
Obiectiv de interes national - sucursala a Consiliului Judetean
Portul Constanta a fost si este considerat un obiectiv de interes national, de la nasterea sa (1896) si pana in prezent aflandu-se in subordinea Guvernului, respectiv a Ministerului Transporturilor. Specialistii spun ca mentinerea actualului statut este de importanta majora.
Obiectiv prioritar pentru Uniunea Europeana
Domeniul normativ care reglementeaza transporturile (Legea nr. 197/1998) integreaza infrastructura de transport naval in sistemul national de transport, care are caracter strategic si constituie parte integranta a sistemului economic si social.
Dezvoltarea si modernizarea acestei infrastructuri se realizeaza in cadrul programelor nationale ce contribuie la o dezvoltare durabila a economiei nationale si trebuie sa tina cont de conditiile legale impuse ce vizeaza nevoile de aparare a tarii si asigurarea racordarii la sistemele internationale de transpo