La aproximativ 20 de kilometri de capitala Ungariei se afla aeroportul. Insa nu acolo eram atunci cand am avut brusc senzatia ca zeci de avioane cu reactie decoleaza simultan in jurul meu, cu un zgomot mult prea puternic pentru a fi suportat fara a-mi acoperi urechile. Ma aflam tot la cativa kilometri de capitala ungara, dar zona nu era una de razboi. Sau cel putin nu de razboi adevarat, ci doar al celor mai puternice motoare din lume. Eram la Hungaroring, locul unde ajunge, o data pe an, "Marele Circ" al Formulei 1.
O masina de F1 care pleaca de pe grila de start pare ca a fost legata cu un elastic invizibil, intins la maximum. Luminile verzi ale semaforului destind acel elastic, si in timp ce sunetul motorului ambalat la maximum te face sa te intrebi daca o sa mai auzi vreodata la fel de bine ca inainte, masina a disparut dupa prima curba a circuitului.
Nu, nu e ca la televizor. Acolo poti sa dai sonorul mai incet. In tribuna de la Hungaroring singurele variante pe care le ai sunt fie sa iti pui niste dopuri de pluta in urechi, fie sa fugi. Zgomotul facut de motorul unei masini de Formula 1 aflata in plina viteza este o experienta pe care o poti trai doar pe un circuit de Formula 1. "Urletul" motorului poate atinge pana la 160 de decibeli, adica mai puternic decat zgomotul facut de un jumbo-jet la decolare. Fara nici un fel de protectie, urechea umana poate suferi afectiuni ireversibile la sunete mai puternice de 140 de decibeli, conform site-ului oficial Formula1.com.
Pe langa problema cu zgomotul, m-am chinuit si ca sa reusesc sa prind in obiectivul camerei foto bolizii care treceau cu aproape 300 de kilometri la ora. Delay-ul de aproape 1 secunda intre apasarea butonului camerei digitale si momentul declansarii acesteia era suficient de mare pentru ca masina pe care incercam sa o incadrez sa ajunga la cateva zeci de metri departare. Am avut nev