"Am vrut sa ne implicam in viata acestei echipe de F1, dar in acelasi timp am vrut ca asta sa ne aduca vizibilitate", spune Andrew Collis, director de sponsorizare la compania Hewlett-Packard (HP).
HP este sponsorul principal al BMW Williams F1, iar logo-ul companiei se bucura de o pozitie privilegiata pe caroseria masinii de curse.
"Formula 1 este un sport de televiziune", spune Peter Windsor, un apropiat al echipei BMW WilliamsF1 si bun prieten al patronului Frank Williams. Peter s-a aflat in aceeasi masina cu Frank in anul 1986, cand automobilul a scapat de sub control si a parasit soseaua. Frank Williams a fost grav ranit si a ramas imobilizat in scaunul cu rotile pentru tot restul vietii.
Intr-adevar, sezonul de Formula 1 dureaza 8 luni pe an, iar cursele sunt urmarite in peste 200 de tari. 160 de milioane de telespectatori privesc, in medie, fiecare Mare Premiu, iar de-a lungul unui an la televiziune sunt transmise in total peste 14.000 de ore despre "Marele Circ".
O asemenea expunere nu putea sa nu fie benefica pentru sponsori. Andrew Collis, director de sponsorizare, spune ca Hewlett-Packard reuseste sa "atinga" 50-80% dintre adulti in pietele cele mai importante pentru companie din intreaga lume, datorita implicarii sale in Formula 1.
Insa pentru a obtine rezultate bune, este nevoie de inventivitate si inovatie. Collis a povestit cat de elaborat a fost procesul in urma caruia s-a decis ca logo-ul de pe lateralele masinii sa nu fie desenat drept, la orizontala, ci inclinat.
"Am incalcat toate regulile companiei cu privire la identitate. Un desen aflat pe o masina care merge cu 300 de kilometri pe ora nu e chiar asa usor de vazut", a spus Andrew Collis. "Insa avem rezultate foarte bune in ceea ce priveste vizibilitatea logo-ului pe masina de Formula 1".
Echipa BMW W