* Pericolul, oferta este egala cu cererea * Pretul mondial ar scadea daca si cererea ar scadea cu 10-15% * Petrom ar trebui sa ajunga la un pret competitiv cu cel al titeiului din import La conferinta de presa care a avut loc la Electrocentrale Braila, sucursala a Companiei Termoelectrica Bucuresti, prilejuita de reabilitarea Grupului 1, Dan Ioan Popescu, ministrul Economiei si Comertului, a raspuns intrebarilor incomode venite din partea presei. Acestea au avut ca tema predilecta recenta scumpire a carburantilor - motivul majorarii, cat de necesara era in contextul in care Petrom proceseaza 70% din productie proprie, si de ce SNP a scumpit a doua zi dupa anuntul de majorare venit din partea Rompetrol. - De ce a majorat Petrom pretul benzinei si al motorinei cu 10%, in contextul in care se bazeaza pe productia interna? - In ceea ce priveste pretul titeiului si al produselor petroliere, doresc sa se inteleaga foarte bine ca situatia din piata petrolului este considerata extrem de periculoasa, in general, nu numai prin actuala criza. Consumul zilnic, cererea zilnica de titei, este situat in jurul a 81,3-81,5 milioane de barili. Oferta se situeaza in aceiasi parametri, adica tot la 81,6-82 milioane barili pe zi. S-a ajuns astazi la o situatie in care cererea este aproape echivalenta cu oferta. Aceste doua valori apropiate reprezinta motivul de baza pentru actuala criza a petrolului. Pe de alta parte, situatia conflictuala care, inca, persista in Irak, situatia din Venezuela, care nu permite cresterea productiei de titei, situatia politico-economica din Rusia, legata de gigantul Yukos, determina soarta titeiului in perspectiva imediat urmatoare. Aceasta nu pare de bun augur si nu ne face optimisti in ceea ce priveste o crestere substantiala a productiei de titei pe plan mondial. Am citit ca economisti ai Bancii Mondiale prognozeaza o reducere, in cateva luni, a pretului