Cele mai multe credite sunt solicitate pentru constructia si modernizarea de hoteluri, dar si pentru cumpararea de bunuri
Desi sunt mai numeroase decat pana acum, creditele pentru investitii in turism sunt greu accesibile noilor intrati in domeniu. Mult mai usor pot accesa finantari firmele cu ceva experienta pe piata, mai ales acelea care nu sunt la primul credit. Pentru un lant hotelier de dimensiunea Continental, obtinerea unui imprumut in conditii avantajoase pentru societate nu mai este o problema.
"Doar la primul credit pe care l-am luat, in 1999, pentru renovarea actualului hotel Ibis, am avut o mica problema legata de echilibrul dintre sursele atrase prin credit si sursele noastre proprii, in sensul ca trebuia sa contribuim cu 50%", spune Radu Enache, actionarul majoritar al lantului Continental. Acum insa, situatia s-a schimbat in bine.
Lantul Continental lucreaza cu mai multe banci, obtine finantari mai usor, rating-ul companiei s-a imbunatatit, iar numarul de hoteluri din portofoliu a crescut si el. "In prezent, avem in derulare credite pentru constructia celor doua hoteluri ce vor purta marca Ibis, unul in Bucuresti, altul in Constanta, iar in unele cazuri contributia noastra a fost de 33%", precizeaza Radu Enache.
Una dintre putinele banci pentru care finantarea investitiilor in turism este o prioritate este Eximbank. "Turismul este considerat de Eximbank o forma de export si de aceea banca noastra s-a orientat catre sustinerea acestui sector prin toate instrumentele de care dispune: finantari, garantii si asigurari", spune Teodora Georgescu, de la biroul de comunicare Eximbank.
Creditele pentru investitii se acorda pe o perioada de cinci ani, in euro, valoarea creditului este de maximum un milion de euro si se finanteaza cel mult 80% din valoarea creditului. Dobanda si garantiile difera de la c