Spotul PSD privind alegerile preliminare pentru desemnarea candidatilor partidului in cursa pentru Senat si Camera Deputatilor continua sa se difuzeze pe posturile de radio si televiziune. Cum este posibil ca o formatiune politica sa-si faca publicitate electorala inainte de data inceperii oficiale a campaniei? Daca este vorba despre PSD, nimic mai simplu.
In fata puterii, Consiliul National al Audiovizualului, care se mai si proclama drept autoritate publica autonoma, garant al libertatii de exprimare si al interesului public, aproape ca nu cracneste. PSD ajunge astfel mai presus de lege si este total liber sa inceapa campania chiar si cu doua luni mai devreme de termenul legal.
Saptamana trecuta, dupa prima tentativa a partidului de guvernamant de a difuza spotul, presedintele CNA, Ralu Filip, declara ca va lua masuri si va trimite o scrisoare televiziunilor pentru oprirea acestuia.
In acelasi timp, seful campaniei electorale a PSD, Dan Nica, sustinea ca a primit aprobarea Consiliului pentru difuzarea spotului si ca a retinut si obiectiile fata de "anumite elemente din clip" la care se va renunta. "Campania insa va ramane ca atare", a ramas Nica de neclintit.
Prin urmare, au fost eliminate acele secvente referitoare la masurile interne, cum ar fi rezervarea a 30 de procente pentru tinerii primiti pe listele parlamentare, dar aspectele privind campania electorala evidenta au ramas la locul lor. In continuare se vorbeste despre faptul ca "in PSD a venit vremea schimbarii".
Nu s-a "umblat" nici la imaginile care infatisau pe scara rulanta de la metrou cum tinerii urcau, iar batranii coborau si prin care se sugera transferul intre generatiile PSD.
Inversunati in incercarea lor de a convinge populatia sa-i voteze in toamna, pesedistii au luat in vizor si presa scrisa. Au inceput astfel sa publice rec