Aceasta dupa ce termenul initial a fost redus cu noua luni. Ministerul Finantelor Publice explica masura prin necesitatea de a se conforma cu pretentiile impuse de Uniunea Europeana cu privire la ajutoarele de stat. Potrivit MFP, Uniuniea Europeana a recomandat limitarea ajutoarelor de stat sub forma de facilitati fiscale dupa data programata a integrarii Romaniei, adica dupa 1 ianuarie 2007.
Dupa acest termen, Romania va putea acorda ajutoare de stat numai cu aprobarea tuturor statelor membre.
In cazul Dacia, autoritatile vor negocia cu actionarul majoritar, grupul Renault, o solutie pentru evitarea unui litigiu. „In mod sigur, exista o solutie pentru evitarea litigiului si ar putea exista mai multe variante de discutie.
De exemplu, ar putea fi redus pretul platit pentru transferul de actiuni, in cazul de fata prin returnarea unei parti a sumei platite“, a declarat Mircea Ursache, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, citat de Mediafax.
Potrivit lui Stroe, atat reprezentantii Automobile Dacia, cat si oficiali ai statului au inaintat o serie de posibile solutii, dar, pana in prezent, nu a fost luata o decizie.
In ceea ce priveste efectele deciziei guvernamentale, constructorul de la Pitesti estimeaza ca profitul pe care l-ar obtine in primele noua luni din 2005, perioada in care nu va mai fi acordata scutirea de la plata impozitului, se va ridica la 962 miliarde lei.
„Nu am beneficiat pana in prezent de facilitate pentru ca nu am obtinut profit pana acum si nici nu estimam vreo modificare a acestei situatii in acest an. Practic, 2005 va fi primul an in care societatea va inregistra profit“, a adaugat Stroe.
Uzina din Pitesti a primit facilitatea respectiva dupa privatizarea din 1999, cand grupul francez Renault a preluat pachetul majoritar de actiuni al societatii, pentru 50 m