Sansa ca un MIG sa-ti dea Dacia cu rotile in sus e redusa. Dar, pana la urma, rezultatul conteaza: gipul, porsul, bemveul rezolva problema la fel de rapid, avand o viteza apropiata de a MIG-ului in cadere libera, chiar daca reactoarele soselei zboara la rasul solului. Si stirile despre betonierele care parcheaza in sufragerie s-au banalizat: simple intamplari din viata sau mai precis din moarte.
Pe primele sapte luni ale anului, 1.056 de romani au fost scosi dintre fiare si bagati intre scanduri. Si nu incepuse carnagiul de august, luna de vacanta pentru automobilisti, luna de foc pentru echipajele de descarcerare. Aproape 10.000 de "participanti la trafic" au ajuns in spital, multi fara o mana sau un picior, si totusi fericiti ca au avut noroc.
Impactul frontal, la o viteza de 50 la ora, poate fi comparat cu o cadere in gol de la etajul trei. Dar cine e fraier sa "circule" cu doar 50 de kilometri la ora? Smecherii cu masini tari, complexatii cu harburi, tinerii furiosi, pensionarii care si-au pierdut rabdarea, taranii cu pepeni, baietii cu termopane, cu totii se arunca in cursa.
Nici o clipa nu se pun in balanta riscurile si castigurile din aceasta competitie. De ce sa-mi risc postul bine platit, s-ar putea intreba unul de la o multinationala, de ce sa iau in carca povara intretinerii victimelor, ar putea cugeta altul, care trage de salariu de la o factura la alta.
La noi, nimic nu conteaza: moara de foame familia, duca-se dracului banii din banca, sa pierd tot, dar sa depasesc rugina de Wartburg din fata. In fond, e si asta o pasiune: sa simti adrenalina cum fierbe in vene la depasirea unei coloane care asteapta, ca proasta, la stop. Daca mai si mori, din cand in cand, e treaba ta.
Din pacate, viteza costa in egala masura si societatea, care se ocupa de ingrijirea copiilor orfani, de tratamentul fracturilo