* Oops! Am încurcat borcanele / Crime Spree (SUA, 2003), de Brad Mirman. Caietul de presă de la Oops! Am încurcat borcanele este cel mai instructiv pe care l-am citit în ultima vreme. E vorba despre operele scenaristului Brad Mirman: "Titluri ca Absolon (2003), (...) Resurrection (1999), Truth or Consequences (1997), Highlander III: The Sorcerer (1994), Body of Evidence (1993), Knight Moves (1992) s-au bucurat de apreciere atît din partea publicului, cît şi din partea criticilor". Instructiv, dar şi umilitor: înainte de a citi lista, aceste nestemate, atît de apreciate de confraţii mei, îmi erau necunoscute - cu o excepţie: Body of Evidence / Preţul trupului, realizat în perioada aceea interesantă în care atîtea filme hollywoodiene nu-şi doreau decît să fie Basic Instinct - o ambiţie destul de joasă, căreia, totuşi, nu i-a fost dat să se realizeze vreodată. Iar Preţul trupului, în care Madonna era acuzată de crimă cu premeditare prin sex sado-masochist, rămîne una din încercările cele mai nenorocite; cel puţin aşa credeam. Nu mică mi-a fost mirarea cînd am mai făcut nişte cercetări şi Preţul trupului mi-a apărut deodată ca un pisc izolat în cariera lui Mirman, restul peisajului fiind dominat de filme de acţiune cu Christopher Lambert. Cu toate acestea, Mirman a început "să se gîndească serios la posibilitatea regizării propriilor filme" (încurajat şi de colaborarea cu "cei mai mari regizori de la Hollywood"). Produsul este Oops! Am încurcat borcanele, povestea unor borfaşi francezi (printre ei, Gérard Dépardieu, Johnny Halliday şi Renaud) trimişi de şeful lor (Richard Bohringer) să dea o lovitură la Chicago, unde îşi atrag numaidecît duşmănia gangsterului Zammeti (Harvey Keitel). Mi-ar fi plăcut să raportez că Mirman, care, potrivit caietului de presă, a petrecut mai mulţi ani în Europa, s-a dovedit a fi un fel de Henry James al lumii interlope, un observator