- Social - nr. 174 / 3 Septembrie, 2004 La Sovata s-au facut in ultimii ani multe lucruri bune. Mai evidente sunt cele din domeniile cazarii si al serviciilor interne, unde, intr-adevar, starea de confort s-a imbunatatit simtitor. Un alt aspect de semnalat este ameliorarea, in buna masura, a microclimatului din statiune, prin reducerea (dar nu anularea) a puternicelor surse de poluare fonica de pe raza statiunii, incepand de la piata, pana la Gradina Boema, dar care inca mai produc insomnii si deranj turistilor veniti la odihna si tratament, care, pentru o noapte de sedere aici, platesc bani grei la cazare. Este o problema care inca trebuie analizata cu mai multa seriozitate si raspundere fata de cetateanul-client, atat de catre conducerea statiunii, de ceilalti agenti de turism, cat si de conducerea orasului, de factorii de mediu, pentru a transforma Sovata, cu extraordinarul ei potential de sanatate si agrement, intr-o statiune de nivel european. Indiferent de provenienta lui, interna sau externa, turistul are dreptul legitim si fundamental sa poata beneficia din plin de tratamentul pentru care a facut aceasta alegere, dar si de microclimatul si ambianta generale, adica de curatenie si liniste, asa cum se intampla in toata Europa, parametri care trebuie mentinuti de catre Primarie la cote de exigenta compatibile cu mediul european. Din pacate, la Sovata nu numai poluarea fonica este insuficient solutionata (la Boema se urla inca din toti "rarunchii", dar si in alta parte), ci si transportul gunoaielor sau al resturilor menajere, ca sa ne exprimam mai urban. La acest capitol serviciul de salubritate al Primariei Sovata pare a fi in mare suferinta, din moment ce "uita" sa-si faca constiincios datoria. Pe parcursul saptamanii trecute, atat la hotelurile Alunis, Hefaistos, Sovata, cat si la autogara, dar mai ales in spatele cladirii Postei si al hotelului Muresul, s