Spatiul publicitar actual autohton abunda de stimuli vizuali, de la banalul afis pana la sofisticate semne interactive. Cum consumul de atentie a publicului este direct proportional cu originalitatea de realizare si cu subtilitatea semnelor publicitare, productia unor astfel de obiecte a evoluat de la cele mai simple brelocuri, insigne, ceasuri personalizate si imprimari pe pixuri, pana la gravuri 3D si plottere ori totemuri de mari dimensiuni, toate fiind produse a caror realizare presupune investitii destul de mari in tehnologie de varf si utilaje. In ultimii ani, aceasta moda a prins contur si la noi, iar odata cu intrarea marilor retele de retail a inceput sa se structureze mai bine. Conform unor estimari, piata productiei publicitare este estimata la aproximativ 12 milioane de euro, dar potentialul este undeva la 30 de milioane de euro. Si firmele de productie publicitara din Transilvania au in oferta articole sofisticate, de la signalectica asistata de calculator, autocolante exterioare uriase si prolight-uri pana la la etichete volumetrice, mobilier personalizat, litere 3D din bronz sau fotogravura. Cresterea evidenta a pietei in aceasta zona a tarii, unde nu sunt putine firmele care au reusit sa-si extinda reteaua de clienti in toata tara, i-a determinat pe organizatorii expozitiei de productie publicitara Advertising Show 2004, Romexpo si Euroexpo, sa "externalizeze" la Cluj targul de tipar si ambalaje al acestui eveniment, ca editie regionala separata. Advertising Show se va tine, astfel, la Bucuresti intre 21 si 24 septembrie, iar Print Show la Cluj, in perioada 22-25 septembrie, cu alti organizatori - Camera de Comert si Industrie Cluj si Expo Transilvania Cluj. Cele doua targuri, care reunesc productia publicitara transilvaneana si cea bucuresterana, urmeaza sa se reuneasca in 2005, organizatorii dorind sa repete aceasta traditie din doi in doi ani. @N_P