Companiile producatoare de articole sportive spera ca stilul le va aduce profit si dupa inchiderea jocurilor, relateaza Wall Street Journal.
Companiei Adidas-Salomon AG i-au trebuit patru ani sa dezvolte modelul DeMOlisher II de incaltaminte sport pentru atletul Maurice Greene, in speranta ca el si pantofii sai sport vor castiga aurul olimpic. Dar chiar daca americanul ar fi ajuns pe primul loc in cursa de 100 de metri- a obtinut medalia de bronz- Adidas-Salomon ar fi intampinat mari dificultati in a transforma un pantof sport de performanta intr-un succes de marketing.
Compania germana a scos pe piata o varianta mai comerciala a incaltamintei sport purtata de Greene, sub numele de DeMOlisher LF, pentru care crampoanele au fost inlocuite cu o talpa moale de cauciuc. Pantofii sunt comercializati la un pret de 70 de dolari (58 de euro), prin intermediul unor magazine precum David Z din New York, si nu in puncte de desfacere a articolelor sportive.
"Am vrut sa transformam incaltamintea nostra sportiva de performanta in ceva ce poate fi purtat de toata lumea, prin modificarea talpii", a declarat Nelly Kennedy, care se ocupa de marketingul colectiei Adidas.
Adidas se confrunta acum cu o problema care i-a urmarit pe marii producatori de articole sportive ani de zile: cum sa-si recupereze timpul si banii cheltuiti pentru obtinerea unor produse de top, pe care nu le pot utiliza decat cativa atleti de mare clasa. In trecut, sponsorizarea concurentilor olimpici de catre companii avea in pricipal rolul de a spori interesul consumatorilor pentru o marca, si nu de a vinde produse specifice.
Utilizand o abordare de marketing mai calculata, companiile producatoare de articole sportive ofera acum echipament, incaltaminte si imbracaminte in legatura directa cu atletii pe care ii sponsorizeaza.
La fel