Primul succes in afaceri al lui Dan Voiculescu l-a constituit vanzarea de carton asfaltat pe piata germana.
Desemnat, la inceputul carierei de "lucrator in comertul exterior", sa raspunda de sectorul materiale hidroizolante, a avut ideea, de milioane de dolari, dupa cum el insusi declara amintindu-si acele vremuri, sa taie benzile de carton asfaltat la latimi mai mici decat standardul de fabricatie in Romania, ceea ce i-a incantat pe antreprenorii nemti.
De atunci, succesele nu l-au ocolit pe Dan Voiculescu, propulsandu-l in fruntea tuturor clasamentelor celor mai bogati si influenti oameni de afaceri romani. Ca lider de partid, Dan Voiculescu a condus PUR ca pe propria afacere. Criteriul fundamental: profitul maxim din orice tranzactie. Cu sase la suta la locale, umanistii s-au asezat la masa negocierilor si cu Alianta DA, si cu PSD.
De la Alianta au obtinut 8 senatori si 12 deputati. PSD a propus 22 de deputati si 10 senatori, locuri eligibile pe liste comune. Cu o oferta de 32 de locuri in viitorul Parlament, fata de numai 20, cat acceptase Alianta, PSD a castigat licitatia pentru PUR.
Iar ca bonus, social-democratii mai pot pune la dispozitia partenerilor politici posturi in viitorul guvern, daca vor obtine un nou mandat la Palatul Victoria. Ar mai fi fost si posibilitatea ca PUR sa participe pe liste proprii la viitoarele alegeri, asa cum conducerea partidului a promis propriului electorat in ultimul an de zile.
Dan Voiculescu nu a vrut sa-si asume nici un risc in aceasta afacere. Nu avea nici o garantie ca, in toamna, partidul sau va inregistra scorul de la locale, peste pragul electoral. A cerut liderilor din teritoriu sa ratifice intelegerea cu PSD, iar oamenii sai de incredere s-au straduit sa convinga ca asta e calea cea justa. Performerii partidului din locale s-au trezit intr-o situatie imposibil