Companii din lumea intreaga incep sa foloseasca telefonia prin Internet, ca un mijloc de a eficientiza afacerea si de a avea acces la cele mai noi tehnologii, scrie Financial Times.
In ultimele 12 luni, ziarele au titrat in continuu despre lansarea serviciilor de convorbiri telefonice care folosesc tehnologia de comunicatie Internet Protocol (voice-over-IP, sau VoIP), in Europa, Asia si America de Nord. Cu alte cuvinte, convorbirile telefonice sunt realizate prin cablurile care de obicei erau folosite numai la comunicatiile dintre calculatoare.
Insa in spatele acestei tendinte, ceea ce se dezvolta cel mai rapid pare a fi asa-numitul "enterprise VoIP", sau "LAN (n.r. local area network, retea locala de calculatoare) telephony". Este vorba de serviciile de telefonie prin Internet dezvoltate special pentru companii, aceasta fiind probabil cea mai mare oportunitate pentru marile firme care opereaza in domeniul design-ului si instalarii de retele, precum si al echipamentelor de retea, cum sunt Cisco Systems, Nortel Networks, Avaya sau Mitel Networks, comenteaza Financial Times.
Piata mondiala a serviciilor VoIP, in valoare de peste 30 de miliarde de dolari de-a lungul urmatorilor patru ani, conform Cisco, va fi campul de batalie atat pentru marile companii care vor avea nevoie de asemenea servicii, cat si pentru jucatorii din sectorul de telecomunicatii.
Exemplul Boeing
Tendinta de a trece la telefonia IP este condusa de companiile de servicii financiare, de cele care activeaza in domeniul sanatatii precum si de altele care, indiferent de domeniul de activitate, tin capul de afis al adoptarii cat mai rapide a noilor tehnologii, asa cum este Boeing. Compania aeriana a realizat recent probabil cea mai mare afacere de telefonie IP a tuturor timpurilor, semnand un contract-mamut cu Cisco, scri