La Mangalia, Arta din nou in sarbatoare.
Dupa mult aplaudatul Festival "Callatis", desfasurat in fata unui auditoriu impresionant - 30.000 de spectatori, dupa declaratia celui mai iubit primar din tara, d-l Zamfir Iorgus -, iata ca in scena a intrat, de curand, Gala Tanarului Actor - Hop, 2004. O intrecere emotionanta - atat pentru concurenti, cat si pentru asistenta care, trei zile la rand, a umplut pana la refuz cocheta sala a Centrului Cultural Mangalia - manifestarea teatrala din superbul oras de pe malul marii s-a aflat sub egida Uniter-ului (Uniunea Teatrala din Romania - presedinte Ion Caramitru), a Ministerului Culturii si a Primariei municipiului Mangalia. O echipa de tinere, excelente profesioniste, conduse cu mana de fier de presedintele Galei, regizorul Cornel Todea, a organizat cum nu se poate mai bine acest concurs, menit sa aduca noi talente in lumina rampei, in atentia specialistilor, a criticii si - desigur - a juriului, condus de regizorul Gelu Colceag. Este vorba, fireste, despre tinere talente destinate sa preia din mers stafeta de la mai marii maestri ai scenei romanesti - dintre care unii le sunt chiar profesori pe la facultatile ce detin catedre dedicate Artei Actorului.
Din pacate, asa cum a reiesit si din discutiile purtate la Masa Rotunda (organizata intr-o pauza de intreceri si moderata de mereu neobositul, nastrusnicul Cornel Todea), prapastia intre ceea ce au oferit Culturii Nationale slujitorii Thaliei din asa-numita generatie de aur si prezentele scenice din ultimele doua decenii - e foarte greu de "umplut". Urmasii si urmasele unor actori si actrite precum: Gina Patrichi, Vali Seciu, Rodica Tapalaga, Irina Petrescu, Margareta Pogonat, Dorina Lazar, Carmen Stanescu, Clody Berthola, Ileana Predescu ori Stefan Iordache, Dinica, Moraru, Albulescu, Rebengiuc, Cotescu, Mitica Popescu, Adrian Pintea, Alexandru Repan... ca sa