Compania americana General Motors (GM) este singura care si-a manifestat intentia de a veni la privatizarea societatii Electroputere Craiova, iar restul anunturilor "sunt mai mult tatonari in ideea ca uzina s-ar da de pomana", ne-a declarat ieri liderul sindical din societate, Aurel Bojenoiu.
Insa megaconcernul american nu vrea sa vina nici de data aceasta cu bani de acasa pentru a cumpara uzina. "Americanii vor sa intre intr-un parteneriat cu salariatii. Ei vor sa cumparam noi actiunile si ei sa vina ulterior cu capitalul pentru investitii.
Au ceva reticente in a deveni actionari majoritari, pentru ca suntem depasiti tehnologic si avem probleme mari de mediu", a spus liderul sindical.
El a precizat insa ca americanii "ar putea sa cumpere pachetul de actiuni, dar vor garantii pe linie de Guvern, adica garantii de comenzi pe zece ani", a afirmat Bojenoiu. "Si firma Siemens a fost interesata, dar a venit tot cu pretentii. Au cerut contracte de 800 de milioane de euro cu calea ferata, in zece ani", a mai spus liderul sindical.
Precedentul 2002
Este a doua oara cand GM vrea sa cumpere Electroputere pe gratis. Daca prima data statul roman s-a opus privatizarii cu GM, acum doi ani, in momentul actual este greu de crezut ca va mai face acest lucru. In 2002, fosta Autoritate pentru Privatizare a negociat cu GM vanzarea societatii.
Nu s-a batut insa palma pentru ca, potrivit unor agentii de presa straine (Reuters si AP), pretul oferit de americani a fost considerat de romani prea mic - 11 milioane de dolari.
Asta coroborat cu o alta pretentie a americanilor: ei cumpara uzina doar daca aceasta primeste, inainte de semnarea privatizarii, un contract de 100 de milioane de dolari pentru modernizarea a 57 de locomotive electrice.
Americanii mai spusesera ca nu sunt interesati, in principiu, deca