Aventura tranzitarii Bulgariei, in drumul spre/dinspre Turcia si Grecia, ii costa pe soferii romani, in medie, 100 de euro. Circa o treime din acesti bani ajung in vistieria tarii vecine, restul - in Aventura tranzitarii Bulgariei, in drumul spre/dinspre Turcia si Grecia, ii costa pe soferii romani, in medie, 100 de euro. Circa o treime din acesti bani ajung in vistieria tarii vecine, restul - in buzunarele hraparetilor vamesi si politisti bulgari. Situatia aceasta dureaza de ani buni de zile, iar autoritatile de la Sofia par a o incuraja. Nici macar competitia angajata de Romania si Bulgaria pentru aderarea la Uniunea Europeana nu a schimbat lucrurile. Orice sofer care trece dinspre Giurgiu spre Ruse vede o diferenta neta in procesul vamuirii, in favoarea partii romane. Romanii, mai europeni, percep o taxa unica (de tranzitare a tarii), la un ghiseu unic - echivalentul in lei a circa 17 euro. E drept, aceasta taxa trebuie platita, in mod inexplicabil, si de soferii romani care intra in tara. De cealalta parte, se plateste, mai intai, o taxa de drum, cu valoare variabila. Astfel, la intrarea in Bulgaria dinspre Romania, soferilor li se propune urmatorul targ: "25 de euro cu chitanta, 15 euro fara chitanta". La iesirea spre Grecia, nu se mai percepe taxa de drum. In schimb, la intrarea dinspre Grecia, soferii sunt taxati cu 16 euro. Iar alti 6 euro trebuie platiti la vama cu Romania. Un total de 47 de euro (cu chitante) sau 37 de euro (fara o chitanta), la care se mai adauga 4 euro - taxa de ecologizare (trecerea masinii printr-o baltoaca duhnind a clor). Pe langa aceste sume, pare-se oficiale, vamesii si politistii de frontiera bulgari nu se dau in laturi sa le ceara romanilor, de la obraz, "mici" atentii: "Pai, cum, frate, vii de la Atena si nu pui si tu in pasaport un suvenir de barem 5 euro?" Iesiti din vama bulgara, pe soferi ii asteapta un drum cu numeroase peri